Powstająca w Polsce morska energetyka wiatrowa będzie potrzebować wielu zasobów i wykorzysta zarówno te największe porty, jak i te małe, a pewnie sięgnie także za granicę. O wykorzystaniu polskich portów dla offshore rozmawiali uczestnicy jednego z paneli dyskusyjnych podczas drugiego dnia Kongresu Polskie Porty 2030.
Przedstawiciele wielu stron zaangażowanych w rozwój sektora morskich farm wiatrowych w Polsce spotkali się po raz kolejny. Tym razem w Gdyni, gdzie na konferencji Polskiego Towarzystwa Morskiej Energetyki Wiatrowej podsumowali najnowszy stan rozwoju i aktualne wyzwania rzucone branży.
Właścicielem katamaranu jest Morska Agencja Gdynia, a jego operatorem MAG Offshore. Jednostka pracowała m.in. przy budowie Baltic Pipe. Jaką rolę widzą dla niej nowi właściciele w budowie polskich morskich farm wiatrowych?
Niedawno na polskim rynku morskiej energetyki wiatrowej pojawił się nowy podmiot – MAG Offshore. Jest to wyspecjalizowana spółka zależna Morskiej Agencji Gdyni, polskiego operatora logistycznego, działającego także energetyce wiatrowej (transport elementów turbin). Nowy podmiot powstał w odpowiedzi na zapotrzebowanie polskiego rynku i jak się okazuje, nie próżnował od pierwszego dnia swojej działalności. W cyklu tekstów „Kto jest kim w polskim offshore” rozmawiamy z Pawłem Weinerem, prezesem zarządu MAG Offshore.
Nietypowy statek typu FLO-FLO z łopatami do elektrowni wiatrowych na pokładzie, zawinął w zeszły weekend do portu w Gdyni. Wyładunek z jednostki Sun Rise trwał około dwóch dni.
Na temat roli małych i średnich portów morskich województwa pomorskiego, innowacyjności offshore wind w regionie czy zdobywaniu kwalifikacji zawodowych była mowa podczas piątkowego (24 września) spotkania przedstawicieli branży z samorządowcami w urzędzie marszałkowskim w Gdańsku.
Pod znakiem morskiej energetyki wiatrowej upłynął drugi dzień targów morskich Baltexpo 2021. Prelegenci rozmawiali na temat roli farm w rozwoju polskiej gospodarki, statkach instalacyjnych - ich projektach i samej budowie. Nie zabrakło dyskusji na temat dekarbonizacji żeglugi, nowych technologii, a także przemian infrastrukturalnych obejmujących porty morskie i inwestycji z tym związanych. Paneliści debatowali również o finasowaniu i milionowych projektach. 21. targi Baltexpo potrwają do środy w Gdańsku.
Ambiens, MAG Offshore oraz Subnea podpisały porozumienie o współpracy w zakresie ocen oddziaływania na środowisko realizowanych na rzecz projektów offshore w Polsce oraz basenie Morza Bałtyckiego.
Tereny w rejonie gdańskiego Portu Północnego należą do jednych z najatrakcyjniejszych lokalizacji inwestycyjnych w Polsce. W bezpośrednim sąsiedztwie nowo powstającego terminalu intermodalnego Balticon, stacji kolejowej Gdańsk Port Północny oraz w pobliżu największego terminalu kontenerowego na Bałtyku pojawiła się oferta wieloletniej dzierżawy bardzo atrakcyjnej działki.
Jest szansa przynajmniej na 14 GW mocy z wiatraków na Bałtyku. To zachowawczo policzony potencjał – wskazuje Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej (MGMiŻŚ) mówiąc o trzeciej wersji projektu planu zagospodarowania przestrzennego obszarów morskich. Perspektywy rozwoju farm morskich opisuje raport stworzony przez Polskie Stowarzyszenie Energetyki Wiatrowej pt. „Przyszłość morskiej energetyki wiatrowej w Polsce”.
Koniec ery CTV z napędem na paliwa kopalne?
Obserwowali porty? Oskarżeni o szpiegostwo na rzecz Rosji stanęli przed sądem
Arkadiusz Marchewka: Stocznia Szczecińska "Wulkan" z gigantyczną stratą za ubiegły rok
To będzie jeden z największych włoskich okrętów. Zwodowano Atlante
Rozpoczęło się holowanie kontenerowca M/V Dali z miejsca katastrofy w Baltimore
Kołodziejczak: agroporty i terminale zbożowe powstaną i będą dobrze funkcjonować